עולם הדוגמנות החדש

עולם הדוגמנות החדש

אם יצא לכם להתבונן בשנים האחרונות בקמפיינים ובפרסומות של חברות אופנה, סביר להניח שהבחנתם בשינוי הזה: את מקומם של הדוגמנים ה"מסורתיים" תופסים פעמים רבות ידוענים, טאלנטים ומובילי דעת קהל. בכך הם יוצרים עולם חדש על דוגמנות, עם הרבה ערך מוסף.

השחקנים הפועלים בזירת הדוגמנות הנוכחית

יום, הדרישות של סוכנויות הדוגמנות – וגם של הקהל במידה מסוימת – השתנו במידה ניכרת. נכון, פנים יפות וגוף אטרקטיבי לא הזיקו כלל למי שרצה להיכנס לתחום הדוגמנות, בעבר וגם היום.

אלא שבתקופה הנוכחית, נראה שמחפשים יותר מכך. יופי לבדו לא תמיד מספיק.

התפיסה היא שהפרסונה של דוגמן או דוגמנית, דרכי התקשורת שלהם עם הקהל והאופן בו הציבור רואה אותם, עשויים להשפיע על הבחירה בהם לייצוג של חברות אופנה, גופים מסחריים, מותגים וכן הלאה.

ה"דוגמנים החדשים" כיום יכולים להיות:

מולטי טאלנטים – זמרים, שחקנים, מגישי טלוויזיה, בדרנים וכן הלאה, מאחוריהם כבר קהל מעריץ

  • אנשים בעלי נוכחות מרשימה ברשת החברתית ויצרני באזז, בעיקר צעירים עם פרופילי אינסטגרם מצליחים, המוני עוקבים בפייסבוק וכדומה
  • ידוענים שהציבור עוקב אחריהם באהדה, למשל דרך מדורי הרכילות
  • אנשים בעלי סיפור חיים מעניין, או אפילו השתייכות לקבוצה שלא מקבלת באופן מסורתי ייצוג מספק: בעלי מוגבלויות פיזיות או נפשיות למשל

השינוי כבר כאן

עדות לשינויים המהותיים שחלו על עולם הדוגמנות בשנים האחרונות ניתן לראות באופן שבו סוכנויות דוגמנות פועלות כיום בהשוואה לעבר.

אם התרגלנו לקטגוריה די אחידה של דוגמנים או דוגמניות, כיום הגבולות בין ייצוג דוגמנים לבין ניהול טאלנטים (או אומנים) נעשים מטושטשים.

פעילותם של השחקנים בשדה המשחק השתנתה באופן דרסטי. ניקח לדוגמה את סוכנות אימג', שהיא אחת הגדולות והבולטות בישראל. לצד קטגוריית הדוגמנים והדוגמניות שהיא מייצגת, תחת המטריה הרחבה של החברה תמצאו גם שחקנים, אושיות מדיה חברתית, צעירים, יצרני באזז ועוד.

הציפיות לגבי העתיד

את השינויים שחלו על עולם הדוגמנות אפשר להסביר בלא מעט דרכים. רבים יטענו שהם פשוט מתבקשים על רקע השינויים שחלו בעולם שלנו בשנים האחרונות:

השתלטות האינטרנט והמדיה החברתית על חיינו, החשיפה של כל אדם למגוון פלטפורמות, תרבות הריאליטי וכן הלאה.

אפשר לטעון שהסטנדרטים של הציבור כיום גבוהים יותר. הציבור מחפש יותר מאשר פנים יפות שיביטו אליו ממגזין או מהמסך. הוא מעוניין ליצור חיבור עם אותם אנשים, לראות אותם בתור מודלים לחיקוי, לתקשר איתם, להרגיש כאילו הם אנשים רגילים ולהזדהות איתם.

מן העבר השני של המשוואה, עולם הדוגמנות בתנאים הנוכחיים פונה ליותר ויותר אנשים, כך שייתכן שהכניסה אליו תהיה פשוטה יותר בהשוואה לשנים קודמות.

אנשים שמספקים את הערך המוסף הזה הם בעלי סיכויים גבוהים יותר מאי פעם להפוך לדוגמנים, או אפילו לכוכבים.

אתם מוזמנים להתרשם מרשימת הדוגמנים והטאלנטים המיוצגים בסוכנויות מובילות, דוגמת סוכנות אימג', ולראות את השינוי במו עיניכם. אם אתם מעוניינים להצטרף לזירת הדוגמנים של ישראל, הכתובת שלכם היא אותן חברות בדיוק.

למעלה למעלה